Waarom zie ik hier steeds oude vragen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ronron1212
5 jaar geleden
Ik zie hier niet steeds oude vragen dus waar kijk je dan?
SentWierda
5 jaar geleden
Zo nu en dan is er een vraag die ook jaren geleden al is gesteld. Dat kan gebeuren: bewust of uit onwetendheid.
Ik heb deze week bewust een vraag gesteld die ik ook jaren geleden al stelde. Destijds geen enkele reactie. Nu kreeg ik wel meteen het antwoord waarnaar ik op zoek was.

Antwoorden (2)

Er zijn mensen die gaan zoeken in oude vragen en plaatsen daar een antwoord of reactie. Het gevolg is dat je zo'n oude vraag rechts vermeld ziet (onder kopje Populaire vragen ...?)
Ook onder laatste activiteiten (in de balk bij nieuwe vragen) kun je zo'n oude vraag tegenkomen, omdat daar net iets gebeurd is.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Vreemde ongefundeerde min.
De vraag is niet specifiek, het antwoord geeft, noodgedwongen, een eigen invulling. Plus van mij, ter compensatie !
Een andere oorzaak ervan dat je tegenwoordig relatief vaak oude vragen op deze site tegenkomt is dat zo'n anderhalf jaar geleden is besloten dat vragen niet meer afgesloten worden. Ze blijven nu in principe voor eeuwig open staan. Je kunt daarom nog steeds een reactie geven of een nieuw antwoord op die vraag plaatsen. En dat maakt dat de vraag (weer) zichtbaar wordt in de actuele lijsten. Vroeger kon er niets meer gedaan worden met een oude vraag, dus die zag je alleen als je specifiek op zoek was naar informatie over het onderwerp van die vraag. Maar nu kan een vraag die al acht jaar oud is ineens een nieuw antwoord hebben gekregen.
Amadea