temperatuur harde schijf.

Heeft iemand ervaring hoe hoog de temperatuur van een harde schijf in desktop mag oplopen. Heb zelf een WD (Western Digital), temperatuur loopt tot 68 graden celsius. Is dit normaal? Is er een verschil tussen de merken van harde schijven.? Heb een casefan die koele lucht in de pc blaast. Wie heeft ervaring hiermee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
1.7K
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik heb een Seagate van 750 GB. De computer staat sinds gisteravond ongeveer 18:00 continu aan. De temperatuur van de schijf is op dit moment 35 °C.

Het beste antwoord

Is aan de warme kant, maar de meeste HD's van WD hebben in specs staan dat ze tot 70 graden mogen werken.
Ikzelf zou er wat aan doen, en proberen de disk niet warmer dan 60 graden te laten worden. Hij hangt duidelijk niet in de airflow van je kast. Vaak kun je nog een extra case-fan inbouwen, een kastventilator. Kost ca. een tientje.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet zeggen dat ik een kleine ventilator, die zich aan de zijwand bevindt ter hoogte van de disk, heb uitgeschakeld. Deze kleine ventilator maakt een zeer ergerlijk lawaai. Bedankt voor je antwoord.
AWM
14 jaar geleden
Vervang hem anders door een stiller type. Is vaak heel makkelijk te doen, vier schroefjes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe groter de Fan hoe minder herrie en hoger het rendement.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt, je antwoord voldeed volledig.

Andere antwoorden (2)

Waarom monteer je geen hardeschijf koeler op de schijf. Weet je zeker dat de temperatuur laag blijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Die dingen zijn pas echt lawaaiig. En niet in toerental regelbaar.
ik zou de airflow (de weg die de lucht in je kast aflegt)
een goed bekijken.
want in een desktop mag zo iets niet voor komen.
hier wordt alles niet warmer dan max 43 graden.